tirsdag 13. november 2012

Kampanjer i sosiale medier

En kampanje er et kortsiktig kommunikasjonstiltak, som foregår innenfor en avgrenset periode. Kampanjen skal bidra til at bedriften når sine overordnete mål i kommunikasjonsstrategien, og er typisk beskrevet i et plandokument.

Typiske eksempler er reklamekampanjer eller holdningskampanjer.

Et mye feiret eksempel, som fortsatt er severdig, er Old Spice kampanjen.
Her får du et gjensyn:


Jeg har valgt en litt annen vri, litt mindre skala og et litt annet tema.


Her har jeg laget et forslag til en kampanje som har som mål å samle inn informasjon til et forskningsprosjekt.

2 kommentarer:

  1. Hei Camilla

    Din kampanje burde bli gjennomført. Den eneste måten å skape engasjement hos privatpersoner er å ta dem med - så jeg stemmer på kampanjen din :-)

    SvarSlett
  2. Hyggelig Janneke :). Og selvsagt helt enig :)

    SvarSlett